zondag 21 maart 2010

Op naar de rivieren deel 2

Datum: 21-03-2010
Weer: zonnig, 11-12 graden, zonnetje, koude noorderwind.
Afstand: 250 km
Route: A2 naar Nieuwegein, Lekdijk, Wijk bij Duurstede, Amerongen, Rhenen. Stop terras Koffie en Club sandwich. Via zuidelijke kant weer terug via Rijswijk, Culemborg, Vianen, Ameide, Schoonhoven, Vlist, Haastrecht, N228, De Meern, Vleuten, via N402 naar Loenersloot, Abcoude.

Dijkweggetjes

Opschieten geblazen: geen zin in bochtige weggetjes op de heenweg, via de A2 naar de rivieren. Is dus 35 minuten. Gelijk heerlijk draaien zodra je Nieuwegein uit bent. Dit is een van de leukste stukjes dijk. Zonnetje erbij! super! Achter een stelletje aangezeten. Hij op BMW 1200GS en zij op Honda Transalp. Typisch... Tussen de sluizen en Wijk politiecontrole met een radar gun! van twee kanten werden de overtreders ingerekend. Het seizoen is begonnen!

Door naar Rhenen waar ik op een terras in de praat raakte met twee fietsers. Kwam er nog een motorrijder op me af die verklaarde met me te willen afrekenen. Ik wist van niets. Ik zei "Wie ben jij, en hoezo moet ik met jou wat afrekenen?". Ben jij die en die niet dan? Werd ik voor de verkeerde gehouden. Blijk ik als twee druppels water op een of andere oplichter uit Veenendaal te lijken... De gast heeft wel twee keer zijn excuses aangeboden. Ik kon er wel om lachen.

Na de lunch via de zuidelijke dijk weer terug. En toen ik bij Vianen in de buurt kwam zag ik dat de schuiven in de Lek dicht waren. Dat zie je niet vaak dus, fotooooo:




Het ging zo lekker dat ik via Vianen ben doorgereden naar Ameide en uiteindelijk met de pont in Schoonhoven beland ben.


Vinex disaster
Via de favo N228 weer terug. Kom je uit in De Meern. Wat een klotestad. Veel te groot gegroeid, geen infrastuctuur en één doolhof. Kom je daarna uit in Vleuten, wat ook compleet uit zijn voegen is gebarsten en waar ze het begrip Retrodorp on steroids hebben uitgevoerd. Een draak van een stad, totaal onoverzichtelijk. En daartussen ligt dan nog de wijk Leidsche Rijn van Utrecht. Waar ze voor de gezelligheid een kaarsrechte weg hebben doorgelegd. Ik haat dat stuk Nederland echt. Je wilt er niet komen en rijdt er altijd verkeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten