zondag 21 maart 2010

Kledingreparatietochtje

Datum: 16-03-2010
Weer: redelijk, 12 graden, zonnetje
Route: via de Uitdammerdijk, naar Durgerdam, Uitdam en Monnickendam. Daarna via de Overleek naar Ilpendam. Daarna naar Edam en via IJsselmeerdijk naar Hoorn. Via de N506 naar Stede Broec.

Kledingreparatie
Het Difi pak das ik bijna twee jaar geleden kocht, zat toch niet zo stevig in elkaar. De lusjes waaraan de regen- en thermovoering bevestigd werdt, de zoom van de broek en de klittenband sluitingen waren, of los, of versleten. Tijd voor reparatie dus bij moeders dus. Ik had eerst zelf lusjes opnieuw vastgemaakt. Maar nu ging de zoom van de broek eruit. Samen netjes alle losse eindjes en zoompjes weer vastgenaaid en verse klittenband erop. Waar ik een uur kwijt was met twee lusjes, hadden we nu alles in een uur voor elkaar.

Op de weg heen reed ik bij Monnickendam verkeerd. Ik ging zo de polder in en kwam op een zeer small kronkelend weggetje. Uit ervaring weet ik, da's een oud weggetje van vroeger en die zijn meestal leuk; gewoon volgen, je komt altijd wel ergens uit. En inderdaad! na langs een meertje gekomen te zijn kwam ik in Ilpendam uit.

Overigens: http://www.theetuinoverleek.nl/ ziet er leuk uit.

Heerlijk gegeten en weer op weg naar huis reed ik in het pikkedonker in de buurt van de Hulk bij Hoorn en zag ik in mijn linkeroog een lichtje, ik draaide mijn hoofd en zag secondenlang een meteoriet verbranden. Een prachtig schouwspel van blauw, groenig licht en op het laatst viel hij in stukken uiteen! Wow! was een gezicht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten