donderdag 1 april 2010

Broer koopt HD!




Datum: 28-3-2010

Route: Amsterdam, Purmerend, Ursem, Alkmaar

Weer: redelijk zonnig, hier en daar een bui, 10 graden.

HD proefritten

Broer belde dat hij nog proefritten ging maken en vroeg of ik kwam kijken bij Westcoast in Alkmaar. Ik zou hem tegemoet rijden op de dijk van Ursem naar Alkmaar. Echter in Purmerend verkeerd gereden dus net gemist op de dijk. Kom ik hem tegen op de afrit van de ringweg. Nog achter hem aan gereden maar pas later kunnen inhalen. Hij was verrast dat ik ineens achter hem zat!

Hij reed op een Softail Springer. Een retro fiets en mooi smal en zag er goed uit. Het reed ook erg goed volgens mijn broer. Toen we naar de motorzaak reden werd ik er aan herinnerd hoe open pijpen ook alweer klinken; ik hoorde mijn eigen motor niet meer!
Daarna wat gekeuveld en wachten op de FXDX proefrit die hij nog wilde maken en die ik zou meerijden. Pff goed starten deed ie niet en aan het stoplicht sloeg hij al af. Ik zag hem ploeteren op dat ding en al vanaf het eerste moment zag ik al aan zijn lichaamstaal dat het niet goed zat. Hij wilde danook snel weer naar de dealer maar ik haalde hem over nog een paar dijkweggetjes te rijden. Ik ging op kop en reed redelijk sportief, mar hij bleef achter. Een veeg teken.

Terug bij de dealer heeft hij de keuze gemaakt. Het werd de Softail Springer. Gaaf! het stuur was wat erg breed, dus een dragbar erop en dat zal er goed uit gaan zien.
Gelijk zussie gebeld net haar het nieuws verteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten